måndag 1 mars 2010

Trötters tös

För första gången sedan jag började jobba i Skara, höll jag idag på att somna på vägen hem. Alltså, jag var så ofattbart trött. Det beror förmodligen på för få timmars sömn i helgen. Just idag kände jag att det kanske var lite dumt att prata i telefon i 55 minuter och 18 sekunder efter att jag kommit hem från Björnes i lördagsnatt.

I bilen satt jag och valde mellan två goda ting - att åka hem och vila lite eller åka och träna. Jag hade till och med packat med mig träningskläderna eftersom jag misstänkte att jag skulle vara lite trötters idag, men jag kunde inte tvinga mig till gymmet idag. Det bara gick inte. Så när jag kom hem kl 18 vilade jag lite granna. Jag tror det var rätt beslut. Träna kan jag göra en annan dag.

Mina dygn har för få timmar för tillfället. Jag tycker inte att jag hinner med något annat än jobbet och att träna. Jag menar, när ska jag hinna göra ärenden? Och hur ska jag kunna när jag inte kommer hem förrän kl 18? Det är fysiskt omöjligt. Affärerna borde ha öppet mycket längre. Jag måste ju fixa längden på klockan jag fick, och byta ringen. En annan dag helt enkelt. Jag säger bara, en annan dag.

1 kommentar:

  1. Hej Anna!

    En annan dag är också en bra dag.

    Hälsning, BÅD

    SvaraRadera