lördag 6 mars 2010

Hos mammut och Svenut

Denna lördagseftermiddag har jag spenderat på Jula Mosse. Jag längtade hem, och eftersom det inte är längre bort, så åkte jag dit. Mest för att få känna mig trygg lite granna, men också för att få prata av mig med mamma. Tigern kom springande mot mig när jag gick ur bilen, och vi busade lite innan vi gick in. Det är tur att jag glömmer bort mellan gångerna hur mycket jag saknar "hemma", allt som hör det till. Att jag tycker så mycket om att vara där. Annars skulle det ju inte gå.

Svenne var också hemma. Han var mest social med sin dator så jag passade på att trakasera honom lite lagom mycket. Jag ville också prata med hans kompisar som han spelar med, men han stängde av micken så fort jag kom i närheten. Vadå? Tror han verkligen att jag skulle skämma ut honom?

Mamma bjöd på middag. Ugnsbakad falukorv och potatismos. Väldigt gott. Sen klippte hon min lugg, vilket jag inte gjort sen jag var hos frisören för.. två veckor sen? Den var lång. Lite medvetet med tanke på att jag velat gömma mig bakom den.

Sen vart jag så trött. Jag fick gå och lägga mig. Svennes rum ligger som sagt vägg i vägg med mitt, och jag sa inte att jag skulle vila. Jag ville inte att han skulle vara tyst för min skull. Jag skulle ju faktiskt kunna åka hem till stan om jag ville vara ifred. Jag hörde honom prata glatt och vilt med sina spelvänner. Det störde mig inte alls. Tvärtom. Det kändes så himla tryggt att höra rösten på en person jag älskar medan jag sov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar