lördag 20 mars 2010

Bajskorv

På nyhetsmorgon diskuterar de ord, ord som låter bra i munnen. De får in förslag på liljekonvalj, advokat, längtan. Jag tycker bajskorv. Helt seriöst. Vi säger det tillsammans: bajskorv. Ett fantastiskt ord.

Jaha, andra lördagen på kort tid då min lördagsrutin är bruten. Jag tycker inte om det. Jag tycker om rutiner. Och jag tycker om att träna. Men det är lugn jag ska vara. Ärligt talat så inser jag ju att det inte står rätt till med mig när jag sover till klockan halv 10. Jag menar, det är ju vanligtvis eftermiddagen för mig. Dessutom blev jag helt slut efter att jag städat igår.

Nu tänkte jag ta mig en sväng ut till Jula Mosse. Kolla läget lite, nu när inte mamma kommer hem i helgen. Jag ska hämta med mig mina påsksaker också. Jag tror minsann att de ligger kvar i förrådet hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar