måndag 15 mars 2010

K-dag

Idag har det varit k-dag. Jag tror det står för kompetensdag. Tidigare känt som studiedag. Jag har tillbringat dagen på Rosers i Skara och lyssnat på en man som pratat om IUP med skriftligt omdöme. Vi pratade en del om det på universitetet, så det vart en liten repetition.

På lunchen passade vi på att gå ut en promenad i solen. Och vem möter jag då, om inte Emil. Det var det sjukaste. Fast ändå inte. Han bor ju liksom där. Men det var så oväntat och roligt. Vi började skratta på långt håll båda två.

Framåt eftermiddagen tappade jag lite fokus. Likaså Violeta som satt bredvid mig. Så jag lärde henne min och Annas lek "Jag skulle inte vilja vakna upp i ........s armhåla". Den går ut på att man berättar i vems armhåla man inte vill vakna upp. Vi satt längst bak och skrattade oss halvt fördärvade. Efter kaffet gjorde vi leken lite mer intressant genom att ändra den till "Jag skulle vilja vakna upp i ........s armhåla".

Jag råkade tappa ner en drös med papper under läktaren vi satt på. Jag försökte engagera personalen i att fixa fram dem. Men det visade sig att man var tvungen att riva väggarna och flytta på hela läktarsektionen. Så.. ja, till sommaren kan jag få tillbaka mina förlorade papper. Seriöst? Till sommaren? Tänk om jag hade tappat ner mina nycklar. Eller ett barn, som Violeta påpekade. Ja ja, de ligger där de ligger. Skit också.

Lyssna på den här då. Hur bra är den inte?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar