fredag 19 mars 2010

Otrogen

Jag läste den här artikeln på aftonbladet.se
Det står att den mest otrogna yrkesgruppen bland kvinnor är lärare. Ojsan hoppsan. Här gäller det att ha tungan i rätt mun, så att säga.

Jag tycker att det är bra med sådana här artiklar. De gör mig uppmärksam. De gör att jag blir medveten om att en viss problematik kan uppstå, innan jag upptäcker det på egen hand.

Däremot kan jag inte förstå att lärare har tid att vara otrogna. Herregud, jag hinner ju inte ens med att ha en pojkvän. Det måste vara oengagerade lärare de menar.

Och se där! Sjuksköterskor på tredje plats. Karin, min syster Yster. Även du bör vara på din vakt.

Jag blir för övrigt förvirrad av att Mattias Andreasson är i både SVT 1 och Tv4. Samtidigt. På en och samma gång. Jag känner mig schizofren. Tänk de som är schizofrena på riktigt.. De kan inte gilla läget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar