fredag 12 mars 2010

Avlyssnad?

När jag åker bil tar jag ganska ofta ton. Jag kan liksom inte hjälpa det, men jag brister allt som oftast ut i faslig sång när jag åker till och från jobbet. Och efter ett tag slår det mig - vart har jag mobilen? Jag är totalt livrädd för att jag inte satt på knapplåset och därför råkat ringa upp någon. Eller att det har ringt och att jag ovetandes råkat svara. Jag har alltid mobilen i jackfickan, vilket gör att inget av dessa scenarion är orimliga.

Jag letar fram min mobil och pustar ut när jag ser att ingen har hört min skönsång. Men sen kommer jag att tänka på en sak jag hört. Jag vet inte hur jag ska förklara det här utan att trassla till det. Men jag ger det ett försök.
Jag har hört, alternativt sett på tv, att "folk" kan aktivera mobilens mikrofon och på så sätt lyssna av. Med "folk" menar jag typ Reinfeldt, Bush och Bin Laden. Typ Pentagon och CIA, KGB och SÄPO.

Varför skulle de bry sig om mig, kan man undra. Jo, det är såhär att jag har sagt USA, Bush och Bin Laden i samma mening en gång när jag pratade i telefonen. Jag förstått att det då automatiskt registreras av "folk" och därmed är jag under deras lupp.

Mm.. klart värt att ha i bakhuvudet när man bränner sina skivor. Här gäller det att välja musik som kan tänkas passa både svenskar, amerikaner, talibaner och ryssar. Och så mig då förstås.

1 kommentar:

  1. HAHA! fy fan du är klockren Anna. jag tror de är många som tänker att nån ringt upp eller vise versa. iaf jag. men de där med bin laden o Co har jag aldrig hört. ska aldrig nämna dom tre i samma samtal i mobilen. jag vill inte bli aktiverad! hahaha.

    SvaraRadera