måndag 29 mars 2010

Äppel päppel

Jag inledde min lediga vecka med att göra mina naglar. Det var inte en dag för tidigt. Snarare en vecka för sent. Jag mår dåligt när de sjunger på sista versen så där. Och när de fastnar i håret på grund av de lossnar i kanterna är det nästan att det kommer kräk i min mun. Men nu är de hela, rena och snygga. Ska jag nu gå runt och peka finger åt hela världen kan jag ju i alla fall se till att göra det med stil.

När jag skulle äta middag insåg jag att ju inte tänkt på att handla. Det är allt bra lyxigt att äta på jobbet. Jag varken tycker om att laga mat eller handla den. Som tur var hade mamma med sig ägg igår, och det lever man ganska gott på. Påskigt blev det med. Men nu är både kylen och frysen fyllda för att klara en vecka. Typ. Tror jag.
Jag har även noterat att jag blivit äppelberoende. Vad är det om eller? Jag tycker ju egentligen inte ens om äpplen. Hela min värld är uppochner.

Jag och Sara hade planerat en fika dagen till ära. Jonna, som har ont i sin axel och var hemma från jobbet, skulle hänga på. Men Sara var totalt onårbar. Vi började tro att hon gått under jorden. Jag och Sara pratade förra veckan om att göra det, så jag trodde att hon dragit utan mig. Jag vart orolig där ett tag. Jag och Jonnis gick i alla fall och drack kaffe på egna händer.
Eftersom jag fortfarande inte känner för att göra något fick jag mer eller mindre tvinga mig iväg. Jag vet, det låter helt hemskt. Jag brukar ju se fram emot att träffa dem, mina tjejer. Jag brukar tycka att det är jätteroligt att sitta på Ströget och titta på folk. Jag har helt enkelt inte tillräckligt med luft i mig ännu. Men innerst inne vet jag att det blir bra bara jag kommer dit. Och Jonnis fick mig att asgarva flera gånger och när vi skiljdes kändes allt mycket bättre och lite lättare. Gud, vad jag måste suga energi ur dem jag umgås med just nu.

Senare visade det sig att Saras mobil varit ur funktion. Jag pustade ut. Tur att hon inte åkt utan mig. Vi pratade faktiskt om att fly till Bali. Sur hade jag blivit om jag inte fått följa med. Shit. Nu avslöjade jag målet för vår under-jorden-vistelse.

I eftermiddag har jag varit hemma hos mamma en sväng. Eller, mamma är ju inte hemma på veckorna så jag borde säga att jag varit hemma hos Svenne. Men Svenne jobbar eftermiddag den här veckan, så jag får väl helt enkelt säga att jag varit hos Tigern. I eftermiddag har jag alltså varit hemma hos Tigern en sväng. Jag bara kände för det, så jag åkte dit. Jag kunde inte riktigt låta bli crosstrainern som faktiskt stod där och ropade på mig. Sen färgade jag håret.

Nu tror jag att jag ska ta mig ett äpple. Det håller doktorn borta har jag hört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar