torsdag 18 mars 2010

Torsdag

Det finns två huvudsaklig anledningar till att jag drar mig för att duscha när jag är förkyld. För det första är det vidrigt att få vatten i ansiktet när man är snorig. Det är en läskig känsla som infinner sig i hela huvudet när vattnet landar på en täppt näsa. För det andra gör det ont när vattenstrålarna träffar kroppen. Det gör så satans ont. Som om det är en spikpistol man riktar mot den bara huden, som skjuter miljoners miljoners spikar. Men duscha bör man annars dör man. I alla fall jag. Och eftersom Sara skulle komma på besök så tyckte jag att det inte vore mer än rätt att lukta lite gott. När hon riskerade att bli sjuk och allt.

Jag har varit hemma idag. Jag har mer eller mindre sovit bort hela dagen. När jag inte har sovit har jag legat i soffan med datorn på magen och tittat på Life of Ryan. Om jag och Joel Kinnaman av någon outgrundlig anledning skulle göra slut, så är Ryan Sheckler mannen i mitt liv. Lite ung kanske. Men hans förmögenhet väger upp detta faktum.

Framåt halv 3 vart jag hungrig och kunde ledsen konstatera att det inte fanns någon mat att göra. Jag äter på jobbet varje dag och till helgerna ser jag ju till att handla. Men nu, när jag inte planerat att vara hemma, så ekade det tomt. Jag funderade på att koka mig lite gröt och tycka lite synd om mig själv, tills jag längst in i frysen hittade en liten pajbit.

Jag har precis beslutat att vara hemma imorgon också. Jag har fortfarande feber och nu har även hostan gjort comeback. Hej och välkommen tillbaka, säger jag till den. Jag borde alltså gått och handlat. Men nej. Gröt på menyn imorgon alltså. Eller yoghurt. Åh, nu fick jag beslutsångest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar