fredag 5 mars 2010

Glass och honung

Jag har hela dagen varit sugen på glass. Det är så skönt i halsen när man har ont i den. Men när jag varit ute har jag genast kommit på andra tankar. Det är ju askallt ute. När jag åkte till jobbet imorse var det faktiskt -20. Trots att det bara var -4 när jag kom hem i eftermiddags, gjorde det ont i mina luftvägar när jag andades in denna kalla luft. Det fick mig att inte att gå till ICA och köpa glass. Så jag ringde till mamma och frågade om hon ville vara så snäll och köpa det och honung när hon ändå skulle handla. Givetvis gjorde hon det. Hemleverans. Vad mer kan en sjukling önska sig?

Jag hade planer på att åka med mamma hem. Men eftersom Svenne sover vägg i vägg hade han inte fått en blund. Jag ska försöka ta mig dit imorgon istället.

1 kommentar:

  1. Hej!
    I Bibeln skriver man om landet som flyter av mjölk och honung, min bibel är tryck för ca 50 år sedan så i en mordernare upplaga kanske mjölken blivit till glass....

    God bättring!
    Hälsning/BÅD
    PS. Du har en snäll mamma.DS

    SvaraRadera