fredag 19 mars 2010

Pimmar

Igår gick det bra att vara hemma. Jag sov ju bort större delen av dagen. Men idag känner jag att jag är lite piggare, och därmed börjar jag bli rastlös. Det passar inte mig att inte göra något. Men så vet jag ju hur det är - jag måste hålla mig lugn eftersom jag blir frisk fortare då. Så jag tvingar mig att inte göra något.

Jag har lugnt suttit här i soffan och börjat pimma. PIM är en IT-kurs som vi går på jobbet. Man ska lära sig använda datorer och tekniska grejer i undervisningen. Man måste klara flera steg och examinationsuppgifter i olika svårighetsgrader för att sedan få sitt pim-bevis.

Nu väntar jag på att min examinationsuppgift ska bli godkänd. Jag kan inte fortsätta innan den har blivit det. Så nu funderar jag på om jag ska städa lite. Städa lite lugnt och fint.

Men först ut är ändå eftermiddagskaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar