onsdag 31 mars 2010

Påsken är gul ju

Det finns givetvis fler fördelar än nackdelar med att vara ledig. Men en nackdel är att det blir väldigt städnödvändigt fortare än när man är på jobbet större delen av dagarna. Detta har resulterat i att jag använt min förmiddag till att städa. Trots att jag städade så sent som i fredags. Det finns de som tycker att jag ligger åt det pedantiska hållet, så kanske är det bara jag som ser allt skräp. Men när det låter i dammsugarslangen tycker jag att det är bevis nog.

Den senaste veckan, eller dagarna som det kom att visa sig när jag listat ut varför, så har det inte känts riktigt hemtrevlig här. Och igår när jag skulle sova kom jag på varför. Det är vissa påsksaker som stör mig. Och det beror på en sak - de är gula. Ja, jag kom på att jag tycker ju inte om gult. Men påsken är gul och därav påskpyntets färg. Nu har jag plockat bort allt som hade olidligt mycket av den färgen och nu det känns lite bättre.

Nu ska jag luncha med mammut. Mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar