torsdag 11 mars 2010

3/10/10

Jag har förstått att det är fredag imorgon. Det innebär ju att det jättesnart är helg. Det passar mig utmärkt. Känslan säger mig att det kommer bli en bra helg. Imorgon ska jag, Karin, Linda och Tirren ut och äta. Det ser jag väldigt mycket fram emot. Och på lördag är det final i melodifestivalen. Det är ju en höjdpunkt i sig.

Idag har jag köpt en rullgardin. Den ska sättas upp i sovrummet. Söderfönster är ingen go skidmössa. Jag borde vara så van, så van eftersom jag alltid haft sovrumsfönstret mot söder. Men jag har upptäckt att persiennerna här inte håller ute så mycket solsken som jag vill. Eller nu när jag tänker efter ger de ett otäckt ljus. Det är nog det som stör mig. Det vore bra om jag kunde hinna med att få upp rullgardinen i helgen också. Men den måste kortas av och till det behöver man en såg. Vilket jag inte äger. Jag antar att brödsåg inte duger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar