onsdag 3 mars 2010

Rondellhund

Jag har sannerligen inte varit hemma många stunder de senaste dagarna. I kväll har jag varit på öppet hus på stans kommande friskola. Jag tog Karl med mig och på så sätt slog jag två flugor i en smäll. Jag förenade nytta med nöje så att säga. När vi var klara där, gick vi vägen om Shell och stannade till för att köpa frimärken till min ansökan. På vägen hem skulle vi ta en lite yttepytte genväg och hamnade mitt i en rondell. Karl drog på, medan jag blev stående. Där stod jag mitt i rondellen medan bilarna åkte runt mig.

Sedan i måndags har jag haft ont i halsen. Jag tycker att det har varit lite märkligt att jag undkommit förkylning. Kanske är det min tur nu. I vilket fall så vill jag att det antingen bryter ut ordentligt eller försvinner. För det är verkligen inte trevligt att gå omkring med känslan av att ha ett rivjärn i halsen. Bort bort bort.

Jag har under de senaste veckorna tänkt på att jag dricker lite dåligt. Igår när jag kom hem tänkte jag efter vad jag druckit under dagen. Tre koppar kaffe. Mellan klockan 5.45 och 18.30 hade jag druckit enbart tre koppar kaffe. Det är ju inte ok. Jag drack till och med kaffe till lunchen. Jag måste bli bättre på att dricka vatten. Eller lära mig att sätta dropp på mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar