lördag 31 juli 2010

Jag har gjort det!

Ja herregud. Vad jag inte kunde somna igår. Jag var jättetrött. Eller.. jag kände mig jättetrött men var rastlös. Konsekvensen av mycket sömn, kan jag tänka. Jag låg dessutom och messade till klockan var två. Men som mina elever skulle sagt: det var faktiskt viktigt.

Trots att jag somnade sent vaknade jag 07.20. Jag hoppade i träningskläderna och gick ut på en lång morgonpromenad. Jag tog den långlånga rundan, trots att min träningsvärk är värre idag än igår. Och då hände det. Efter att ha gått 45 minuter, trots att det var innan frukost, med träningsvärk och motvind satan kunde jag inte hålla inne. Jag var tvungen att springa. Jag gjorde det! Jag sprang i stan. Läste ni vad jag skrev? Jag sprang i stan! Och inte i något spår. Utan på öppen gata. Vad ända in i glöheta for det i mig?
Jo, den här låten kom. Den, i kombination med att jag inte sprungit på ett tag fick mig att göra det.



När jag kom hem duschade jag, åt frukost och gick ner en sväng på stan. Sen gick jag och la mig och sov i två timmar. Nu har jag ätit middag och druckit kaffe. Och nu känner jag mig vaken för första gången idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar