söndag 11 juli 2010

10-07-11

Precis som alla de senaste gångerna känner jag att kvällen igår var värd tröttheten idag. Vi grillade och tog till vara på det fina varma vädret. Vi hoppade på cyklarna och drog ner till stan. Jag skjutsade Lena och denna gång gick det betydligt bättre än förra gången hon satt där i bak på pakethållaren. Inga bankar i sikte heller. Lena försåg oss båda med färdkost som skickades framåt och bakåt, med kork och utan kork. Vi har ett fantastiskt samarbete, Lena och jag.

Efter en sjukt varm natt, då jag återigen fick gå upp och duscha i kallvatten, var det bara att duscha, äta frulle, göra matlåda och åka till jobbet. Att börja jobba kl 13 i 31 graders värme var ingen go korv kan jag säga. Särskilt inte såhär dagen efter. Men under omständigheterna har det gått riktigt bra och dagens pass har gått fort. Det tackar jag för. De gamla orkar inte göra så mycket väsen av sig i värmen heller. De lider mest.

Nu sitter jag här med en inpackning i håret och tittar på VM-finalen. Jag har tittat på så mycket fotboll under detta VM så jag har förvånat både mig själv och min omgivning. Det är nästan så jag gått och blivit intresserad. Det kommer bli jättetomt och tråkigt när det är slut. Läs och häpna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar