söndag 18 juli 2010

Kinnekulle

Idag har vi varit på mitt smultronställe - Kinnekulle. Jag älskar Kinnekulle. Det är helt fantastiskt där. Jag tror att det är en kombination av att det är så vackert där och att jag har många fina minnen därifrån, sedan vi firade alla midsomrar där när jag var yngre.
Mamma fyller år i veckan som kommer så idag åkte vi dit för att äta lunchbuffé på Kinnekullegården.


Hela släkten plus minus några var med. Maten var jättegod och till min stora lycka fanns det lax i flera olika former. Jag vågade mig till och med på att äta kräftsill. Och tyckte att det var gott. Herregud. Vad är det som händer med mig?

Två av männen i mitt liv, morbror Bengt och Svenne, satt på andra sidan bordet. Den tredje, David, hade jag bredvid mig. Bra det, så jag kunde hålla koll på dom. Titta på utsikten.

Jag, aka Badaren, hade sett till att nästan alla hade badkläder med sig. Men idag var det ingen värme direkt och det blåste nästintill Vänersurf. Men Bengt sa att "har du sagt att du ska bada så får du göra det". Ord och inga visor. Vi åkte runt lite för att hitta någon badplats och kom först till Råbäcks hamn. Det fanns en jättebra trappa och allt, men där fick man inte bada.

Istället åkte vi till badplatsen vid Blomberg. Det var jag, Svenne, David, Bengt och Johan som vågade oss i. Jag och Bengt hade samma tänk, att det gäller att doppa sig fort som fan för att inte bli iknuffad eller skvätt på. Det gjorde vi bra.

När Bengt och jag var på väg upp tog jag hans hand och sa att jag hoppas att jag kommer vara lika häftig som honom när jag är 50. Att jag inte är någon badkruka som bangar eller är sist i.

Jag hade det på känn och var därför förberedd. Jag menar, det är inte första gången jag badar med detta sällskap. Och som tjej är jag lovligt byte. Rätt som det var vände sig Bengt om, tog ett grepp och kastade omkull mig.

Mamma hade köpt med sig prinsesstårtor, som vi fikade på när vi badat klart. Mysigt så.


Vår lilla utflykt skulle inte varit fulländad om vi inte åkt förbi och tittat på det otroligt vackra Råbäck. Här skulle jag vilja leva och bo.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar