torsdag 22 juli 2010

Karlstad

Min lilla utflykt igår gick till Karlstad. Det var ett bra tag sen jag träffade Linda, närmare bestämt 30 december för att vara exakt, så det var sannerligen på tiden. Hennes lille Alfred växer som en tok och kan nu gå. Det händer mycket där ute på Hammarö.

Vi packade in oss i bilen och åkte till IKEA. Jag och Linda hade så mycket att prata om så vi pratade oss igenom och bort halva IKEA. Dessutom lyckades vi i allt prat springa ifrån Magnus och Alfred. Helt plötsligt ringde min mobil, jag tittade på Linda och sa "Men Linda, du ringer till mig". Hon skrattade åt mig och konstaterade att det var Magnus. Såklart.

Alfred är en glad, oblyg och flirtig kille. Lik pappa är han med. Lång och ståtlig. Tjejerna kommer få akta sig sen när det beger sig. Han hade jeans som satt bättre än på de flesta killar i min ålder. En riktig snygging. Men å andra sidan har killar i min ålder ingen blöja som fyller upp byxorna. Förhoppningsvis inte i alla fall.

När vi var klara på IKEA åkte vi in till stan. Där och då klarnade det upp och blev riktigt varmt. Vi kikade lite i affärer, handlade lite, drack kaffe och vart jättevarma. Affe hade, innan vi åkte, visat mig sin giraff-pool och jag tyckte det skulle vara skönt att hoppa i den. Den var ungefär lika stor som en fingerborg och skulle passat mig alldeles utmärkt.

Vi åkte hem och gick istället ner till badplatsen som ligger typ 300 meter från Lindas och Magnus hus. Vet inte om det slog giraff-poolen, men fint var det.


Vi tog oss ett par dopp, tittade i H&M:s höstkatalog och sen var det dags för mig att dra vidare till Elin och KG. De har köpt ett hus och bor numera på Hammarö de också. Det är ju jättebra. Jag har mina två tjejer på samma ö.

Elin och KG fick en bebis för två veckor sedan. Idag, för två veckor sen. Grattis grattis till dem. Och grattis till Felix. Så himla söt och liten var han. Som sagt, det händer mycket på Hammarö. Jag fick gå en husesyn och titta på deras jättefina hus. Mitt bidrag till bebisheterna var en barnvagnsleksak i form av Tummen. Jag gillar Tummen skarpt och hoppas att Felix kommer att göra detsamma.

KG och Ola målade garaget medan jag och Elin satt i solen och pratade. Sen drack vi kaffe och åt blåbärsmuffins som Elin bakat när hon var tjock. Som hon själv uttryckte det. Det var roligt att träffa Elin och se det lilla nya livet. Ja, det var givetvis roligt att träffa KG och Ola också.

1 kommentar:

  1. Tack för en mysig dag! Alltid härligt att ha dig hos oss :)

    Kram kram
    Affe Linda & Mange

    SvaraRadera