måndag 12 juli 2010

Sommardag

Idag har jag varit på stranden tillsammans med Ananthi, Lena och Micke hela dagen. Det har varit väldigt varmt och skönt så det blev en hel del badande. Helt fantastiskt. Lena och Micke har införskaffat en såndäringa boll som studsar på vattnet. Jag gjorde några kast som var okej och fångade några, men jag är ju inte världsbäst direkt. Det var lite roligt i alla fall. Måste öva lite mer.


Det finns ingen kiosk vid Sanviken, som vi hänger på. Men idag kom det en glass- försäljare och vi var inte sena att köpa oss varsin. Det satt fint i värmen.

Vid halv 5 gjorde hungern och kisseriet sig påmint och vi cyklade så sakteliga hemåt. Jag hade även tvättid idag så medan Ananthi var och hade ett pass tvättade jag. Jag råkade hålla tvättmedelspaketet uppochner så det blev ett varv med damsugaren också när den ändå var framme.

Sedan hoppade vi på cyklarna igen, jag och Ananthi, för att åka och spela minigolf. Jag har velat spela minigolf under en lång tid nu, men ingen mer har velat. Trots att det är näst intill en säker vinst för den som spelar med mig. Kanske är det orsaken. Jag vet inte.




Och mycket riktigt. Ananthi gick där ifrån med en seger. Jag vill hävda att det berodde på att min boll var feg. Flera gånger undvek den hålet. Ja, den till och med fastnade.

Men jag är inte den som är den. Grattis till Ananthi. Kvällen avslutades med en glass i hamnen. En bra sommardag. Det tycker jag allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar