tisdag 20 juli 2010

Sol går före allt

Idag vaknade jag upp till en mulen himmel. Det var ingen större överraskning. Ananthi messade vid nio-tiden och vi bestämde oss för att ta en kaffe. Men det dröjde inte länge förrän det sprack upp och solen visade sig. Jag avstyrde kaffet och vi begav oss till stranden istället. Sol går före allt. Därför hoppade jag även över födelsedagslunchen hos mamma. Det kan tyckas vara lite väl. Men jag tänker att man måste ta vara på alla fina dagar och all sol som blir. Dessutom firades hon ju rätt rejält i söndags. Och redan igår frågade jag mamma om det var okej att jag strandade om det var fint väder, och istället komma ut senare under eftermiddagen. Mamma känner till mitt soleri bättre än någon annan, och sa att det gick bra.

Lena mötte upp och vi hade några riktigt sköna timmar med sol och bad, innan jag blev brutalt hungrig och åkte hem till Jula för att äta och dricka kaffe. Mamma och jag passade också på att titta på resor till sydligare breddgrader. Jag längtar och vill!

Nu har jag gjort planer för morgondagen. Jag behöver komma bort lite känner jag. Och komma ur min suckighet. Så imorgon ger jag mig ut på ett litet äventyr. Det ska blir roligt. Det ser jag fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar