tisdag 27 juli 2010

Kvällspromenad

Jag och Lena hade egentligen tänkt att gå på power ikväll. Men när vi låg på stranden kändes det helt fel att tillbringa en fin kväll inne på gymmet. Där och då bestämde vi oss för att istället ta en redigt rejäl kvällspromenad. Så fick det bli. Och så blev det. På gymmet kan vi vara hela vintern.

Jag brukar skratta mycket när vi är ute och går. Så pass att jag får gå framåtböjd i asgarv. Men idag tog det priset. Idag fick jag stanna. Jag skrattade så jag inte fick luft. Jag fick inte fram ett ord. Tårarna rann.
Allt detta på grund av att Lena trampade ihjäl en vidrig snigel så dess blod sprutade upp på inte bara en av hennes vader, utan på båda. Det var så äckligt så jag höll på att skratta ihjäl mig. Lena stod där och torkade bort snigelblod med små asplöv.
Mycket roligare än power. Och dessutom fick jag magmusklerna tränade på köpet. Tackar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar