torsdag 15 juli 2010

Monika

Jag skulle egentligen ha jobbat en dagtur idag, men en tjej ville byta så hon kunde åka till kusten i eftermiddag. Eftersom jag krånglade och bytte med henne i helgen som gick, så sa jag att det gick så bra så. Plus att det vart fler timmar till mig och till på köpet ob-tillägg. Dessutom ska jag nu jobba med Monika, vilket jag inte skulle gjort om jag jobbat dag.
Jag ska jobba med henne imorgon också, min sista dag, och hade planerat att sjunga för henne då. Hon är nämligen inte förtjust i sången. Inte förtjust alls. Av den anledningen har jag hållit inne i fyra veckor nu, fast den ploppat upp i huvudet många många gånger och jag velat ta ton varenda gång. Men jag tror jag slår till idag. Ja, jag riktigt känner fört. Nu när det blev som det blev.

Idag när Monika kommer klockan 16 ska hon få vet vad hon heter. Jag ska sjunga "Hej hej Monika, hej på dig Monika"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar