söndag 4 juli 2010

Slökorv och bröd

Jag är slö idag. Jag gör mest ingenting. Det är väl därför jag är slö kan jag tro. Därför, och för att jag sovit på tok för lite de senaste veckorna. Men man kan ju faktiskt inte sova bort fina dagar. Sova kan man göra när det regnar eller i vinter. Inatt vaknade jag och var så sjukt varm. Jag fick gå upp och ta en kall dusch. Sen kunde jag somna om och sov till klockan 9. Länge, men få timmar.

Jag känner mig lite som en lodis. När jag slänger ett öga i spegeln när jag går förbi så blir jag fnissig. Mitt hår. Herregud. Och inget smink. Men jag är i alla fall inte en äckelkorv. Jag är duschad och luktar gott. Min personliga hygien är inget man behöver oroa sig för. Som Karl sa härom dagen.

Jag har passat på att baka bröd idag när solen inte behagar skina på mig. Inte för att jag äter bröd. Men har jag köpt ett recept för 25 bonje så tänker jag utnyttja det.

Dessutom har jag ju lovat syster Yster att förse henne, då jag fick låna hennes formar. Så nu har hon en limpa att hämta hem. En Rörstrands limpa.

Nu ska jag dricka lite kaffe, fixa håret, dra på lite smink och vänta på att Ananthi ska komma hem från jobbet. För nu, nu har jag haft min egentid för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar