torsdag 29 juli 2010

Varmers tös

Jag är en varm person. Rent fysiskt alltså. Jag är alltid varm. Jag utstrålar värme. Så har det alltid varit.

Men när jag har varit i solen en hel dag är min kroppstemperatur helt sjuk. Det är galet. Men det är en skön värme som infinner sig i min kropp. Det är inte så att jag är varm på det sättet att jag börjar svettas. Som när jag tränar. Nej, jag är bara uppvärmd rakt igenom. Varm och skön, så att säga.

På vintern sover jag väldigt gott när jag solat solarium. För då blir jag också sådär skönt varm. Men inatt. Inte lika bra. Till på köpet var jag tvungen att ha strumpor på mig eftersom jag var tvungen, ja tvungen, att smörja mina fötter. Inte vill jag kladda ner lakanen med massa smörj.


Konstigt att man kan vara så varm, ha en kroppstemperatur på 250 grader - vara ugnstempererad, utan att börja svettas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar