torsdag 22 juli 2010

Plåstra om

Dagen började bra med att Karl kom och drack förmiddagskaffe hos mig. I en månad framåt kommer han att vara min prio ett. Ja, efter sol och bad då. Och i förmiddags så regnade det så.. Karl var blodig när han kom hit. Så kan det gå när springer med kaffebryggsbringare. Jag plåstrade om honom med Lilla Skutt-plåster och då blev det bättre. Och jag slapp få blod på mina vita kuddar. Sött vart det med.

Vi kunde givetvis inte undgå att prata lite om hans kommande flytt. Jag blir suckig men försöker hålla god min, försöker vara objektiv och positiv i våra diskussioner. Jag vet inte om jag lyckas så bra. Men som tur är tycker Karl att jag är "en jävla goding" som blir så ledsen, och tar det som en komplimang att jag kommer sakna honom så. Ja, om jag inte brydde mig så vore det ju faktiskt värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar