torsdag 8 juli 2010

Långtråkigt

Jag är ledig idag. Igår tyckte jag att det skulle bli så göttans. Nu tycker jag att det är så tråkigt. Och det är inte det att jag inte gjort något idag. Jag har varit och fikat med Andréa. Det var trevligt och nyttigt. Hon ser så klart på saker och ting och jag behövde få en klar syn på mer än en sak. Hon får allting att verka så enkel jämt. Och kanske det är det. Egentligen.

När jag kom hem städade jag lägenheten. Jag förstår inte hur det kan bli så skräpigt när jag inte är här så mycket. Jag är tydligen skräpig av mig. Jag lagade mat och gjorde matlådor i förebyggande syfte. Man vet aldrig vad som komma skall.

Sen träffade jag truppen för den andra fikan för dagen. Hela truppen var dock inte samlad. Lena, vart är hon någonstans? Ja, jag vet inte.

Jag har tittat på söndagens avsnitt av One Tree Hill, eftersom jag jobbar då. Nu har jag sovit lite granna. Och är pigg och utvilad. Och uttråkad. Jag har till och med borstat tänderna i brist på annat. Jag blir lite oroad. Uttråkad efter en dag. Jag kommer bli världens sämsta arbetslösa i modern tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar