onsdag 30 juni 2010

Det rosaste

Det är inte mycket som går före min träning, men sol och värme är två saker som gör det. Därför vart jag nästan lite glad idag när det var mulet och bara 19 grader. Jag drog på mig löparskorna när jag ändå var ute i Jula och sprang min vanliga runda. Men satan i gatan vad varmt det var, trots allt.
På vägen tillbaka till stan stannade jag till på kyrkogården för att vattna blommorna som mamma satt. De var så fina. Det syns dåligt på bilden, men de rosa blommorna är det rosaste jag sett på länge. Helt fantastiskt fina.

Ni som har sett min tatuering - ser ni någon likhet med den och något på bilden?

Jag lunchade med Karl idag. Vi har under en veckas tid försökt få till en träff, men det har kommit saker i vägen för oss båda. Men idag så. Vi drack kaffe på maten hemma hos mig. Jag vet att Karl helst vill dricka ur en mugg med öra, men jag frågade snällt om vi inte kunde dricka ur mina fina Rörstrands-muggar. Det kunde vi. Men med tanke på vad de kostade tyckte Karl att det var konstigt att ett öra inte ingick i priset. Det ligger något i det han sa.

Sen var det dags för en trupp-fika. Alla var där, utom Sara som uteblev. Igår provade jag en ny glassmak på Ströget. Marsipan och choklad. Det var så himla gott. Så jag tog samma idag. Min nya favorit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar