onsdag 23 juni 2010

Fixidon

När jag hade gått och lagt mig igår och halvsomnat slog det mig att jag inte visste vart jag var - hemma eller på Jula Mosse. Jag börjar bli lite förvirrad av att sova ena natten här och ena natten där. Men vad gör väl det? Huvudsaken är att jag sover i min egna säng. Eller?
På tal om att bo på två ställen så tycker jag att det börjar bli lite töligt att släpa saker fram och tillbaka. Som tjej är det inte bara en sak som ska med varje gång. Så i förrgår när jag åkte till mossen gjorde jag besök i diverse affärer och handlade saker så jag slipper detta packande och släpande. Nu äger jag två deo, två plattångar, två flaskor med olja till naglarna, två hudkräm, två nässpray och så vidare. Mycket praktiskt, tycker jag själv.

Idag har jag haft en fixidonar dag. Det började med att jag fixade naglarna i morse. Efter det ringde jag diverse samtal för att kontrollera att uppgifterna på mina arbetsgivarintyg stämde överens med verkligheten. Ja, jag fick ju tvinga mig själv att öppna de där breven som kom förra veckan. Det var så mycket papper i det där från a-kassan så jag blev stressad. Jag läste igenom allt i en väldig fart och ganska onoga, och fick då ännu mer panik för att jag inte förstod något. Efter någon dag, när de legat till sig lite, tog jag tag i det igen. Läste lite mer noggrant och då var det inte så krångligt.
Jag begav mig till biblioteket för att kopiera allt, innan jag slutligen gick och postade kuvertet med alla mina framtidsavgörande papper. Gött. Det känns som om jag släppt tv:n.

Som en form av överraskat oväntat firande messade Niklas och frågade om jag var ledig för en lunch. Vilket jag var. Jag blev glad. Vi gick till hamnen och åt där. Det var väldigt mysigt.

Eftermiddagen har jag spenderat ute på vår fina innergård. Jag åt årets första jordgubbar och läste ut boken. Bra bok. När jag blir stor ska jag skriva en sådan bok jag också.

Det är onsdag idag. What what? Jo, jag skrev det. Det är onsdag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar