onsdag 9 juni 2010

Polis polis

Jag och Lena hade laddat lite mer än vanligt inför detta onsdagsmys. Vi hade siktat in oss på en säsongsavslutning av Grey's Anatomy. Vi lyxade till och med till det och åt ute. Dagen till ära liksom. Sen åkte vi en sväng och aldrig har jag velat bli stoppad av en polis så gärna som jag ville bli då. Herre. Gud. Jag tittade så mycket att jag höll på att föra mitt fordon rakt på honom. Jag och Lena resonerade oss fram till att brottsligheten måste ha ökat rejält här i stan, då alla borde vilja ringa dit honom. Vi, å andra sidan, planerade stilla vilka trafikbrott vi skulle kunna utför ögona böj för att bli tagna på bar gärning. Om Micke läser detta så var det jag som resonerade. Okej? Lena tyckte han var skitful. (Inte)

Vi satt som förstenade i soffan och tittade på Grey's. Vi andades inte ens. Det var så himla spännande. Och hejsan hoppsan så fick vi reda på att det inte var säsongsavslutning idag, utan nästa vecka. Och då kan inte jag ha onsdagsmys. Oflyt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar