söndag 20 juni 2010

Bröllopsmaraton

Redan i början av veckan bestämde K-stin och jag att vi skulle ha ett bröllopsmaraton igår. Vi bestämde att vi skulle sitta bänkade hela eftermiddagen och kvällen, laga middag och äta bröllopstårta. Sagt och gjort. Jag bjöd in Andréa också, så vi hade en lite reunion här. K-stin och Andréa har inte träffats på evigheter.
Vi gjorde en kycklingsallad med chèvreost och bulgur. Bulgur var inget som stod på inköpslistan från början, men jag kunde inte låta bli att köpa ett paket för att återuppliva minnen. När K-stin och jag var i Bulgarien sa och skrev vi att vi skulle till/var i Bulgur. När jag tog fram paketet fnissade vi lite båda två. Till salladen bakade jag brödet som jag och Karin åt på Rörstrands i tisdags.

Vi åt och tittade på bröllopet. Det var det vackraste. Vi grät alla tre. Vi satt på rad och grät. Sen skrattade vi åt SÄPO som sprang.
Andréa var inte med under hela vår uppesittarkväll. Men jag och K-stin satt som naglade. Vi passade på att uppdatera varandra med det senaste. Skvallrade, fnissade, drack vin, tittade på bilder och pratade om framtiden. Någon gång framåt nio-tiden spelade vi ett parti Fia med knuff, för att sedan återgå till bröllops- middagen. När paret dansat sin vals gick vi till Björnes för att även vi svänga våra lurviga. Fast vi bara var där en timme så hann det hända massa roliga saker. Jag vet inte när jag hade så roligt på Björnes senast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar