torsdag 24 juni 2010

Strandhäng

Jag och Lena har tillbringat hela långa, sköna, fina, soliga dagen på stranden. Det började lite kyligt då det inte är någon direkt varm vind som sveper, men det ordnade upp sig när det slutade blåsa. Lena hade med sig resten av fruktsalladen från igår som vi åt till lunch. Det var så mysigt. Att ligga i solstolen hemma på gräsmattan och att kunna gå in och kissa när blir nödig i all ära. Men att ligga på stranden och höra vattnet är inte så illa det heller.

När jag kommit hem kom Niklas hit. Huh, en tvådagars? Han har varit så himla snäll och köpt en lampa till mitt badrumsskåp. Gullesnutten. Därmed är jag ett steg närmare en uppmontering. Jag har ju bara några månader på mig att få upp skåpet för att inte bryta mitt nyårslöfte. Micke har lovat att hjälpa mig, elektriker som han är. Så jag kan få ett eluttag till hårtork och plattång i badrummet. Bra skit.

Jag har inte träffat Ananthi på hela veckan så vi tog en glass i hamnen nu ikväll. Jag har som sagt väldigt svårt att hålla mig inne när solen skiner. Hemma i Jula har vi ingen kvällssol på grund av all skog, och jag är osäker på om det finns något som slår att sitta i den och lapa de sista strålarna. Man kan ju faktiskt inte vara säker på att solen skiner kommande dag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar