lördag 19 juni 2010

Dålig sömn

Det började med att jag inte ville gå och lägga mig igår kväll. Jag var med om en sak på jobbet igår som jag kände satte sina spår. Jag pratade lite med mina tjejer, och Karl, om det för att ventilera mig. Vi jobbar ju alla inom vården. Men det hjälpte föga. Denna händelse påverkade mig verkligen.
Så när jag väl tvingat mig i säng kunde jag inte somna. Varje gång jag stängde ögonen fick jag bilder. Jag försökte tänka på annat. Tänka glada tankar. Jag lyckades somna efter några timmar av vändande och vridande, efter några timmar av tanketvång. Men givetvis drömde jag om det istället. Vaknade. Somnade om. Drömde. Vaknade. Somnade om. Drömde. Och så har natten varit. Skit - med andra ord.

Nu: gymmet.
Idag: bröllopsmaraton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar