fredag 25 juni 2010

Midsommar

Jag hör till en av de ytterst få som tycker att midsommar inte är något speciellt. Jag tyckte att det var speciellt när jag var liten. När vi var ute och plockade blommor till stången, åkte björkklädd vagn till midsommarfirandet, dansade och fikade. När hela familjen åkte till Kinnekulle på kvällen och åt potatissallad och kassler, och åt prinsesstårta. Det var tider det.

Men sen började vi jobba, Karin och jag. Bra pengar gick före firande. Och nu sitter jag här tio år senare och konstaterar att det är just tionde midsommaren i rad som jag ska jobba. Jag känner ingen sorg för det. Jag tycker att det ska bli trevligt. Göra det lite speciellt för de gamla.

Men innan jag drar till jobbet ska jag till mormor och äta middag. Karin jobbar, Svenne är på kusten och mamma är i Uppsala. Då blir det jag och mormor kvar. Sill och potatis, och jordgubbar till efterrätt. Jag ska ha en trevlig midsommar och jag önskar er detsamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar