torsdag 17 juni 2010

Dagens lilla projekt

Mitt projekt för dagen har varit att göra i ordning på altan på framsidan av huset. Det brukar vara min uppgift varje år. Det är jag själv som ger och tar mig den uppgiften. Möblerna ska tas fram och tvättas och golvet ska spolas rent. Det har liksom inte varit så bra väder för att sitta där, men idag tyckte jag att det var dags att göra något åt saken. Det är ju trots allt mitten av juni nu.
Såhär såg det ut innan:

Och såhär såg det ut när det var klart för mig och Svenne att äta.

Vi grillade för andra gången den här veckan. Han frågade om jag fått grillmani. Jag menar att man måste passa på. Det kan faktiskt bli en skitsommar. Men det tror jag när jag ser't. Och nu kan jag, om jag vill, sitta ute och äta frukost, middag och kvällsmat medan jag tittar ut över sjön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar