tisdag 8 juni 2010

Blommor och choklad

Det känns märkligt att komma hem och inte känna att det finns jobb som hänger över mig. Jag har inga prov, läxförhör eller uppsatser att rätta. Jag har inga lektioner att förbereda. Jag har längtat efter att känna såhär. Det känns skönt. Men märkligt.

Idag har vi på jobbet haft en fixardag. Eleverna har städat ur sina skåp, vi har gått tipspromenad, haft tävlingar och belöningsmöte. Dagen avslutades i mentorsgrupperna. Hon som jag vickar för har börjat jobba den här veckan så hon bjöd hem oss till sig. Eleverna hade köpt presenter till oss båda. Gullungarna. Vi fick varsin korg med en aladdin-ask, en ask med wienernougat, två askar med bröllopschoklad och en cider. Dessutom fick vi varsin blombukett.

Aladdin-asken öppnade jag på jobbet och man kan säga att eleverna flockades runt mig. Vips så var den nästan slut och det som blev över ställde jag i personalrummet. Den ena asken med bröllopschoklad och cidern gav jag i present till Svenne. Herregud. Jag kan ju inte äta allt det där.
Blombuketten är den största jag sett och haft i min ägo. Så himla fin!


Den får hedersplats bredvid TV:n så jag kan kasta ett öga på den hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar