måndag 28 juni 2010

Jobbat ikapp

Jaha. Vad tänkte jag när jag ställde en nyöppnad flaska i soffan utan att sätta på korken? Att den stod bra där så nära mig? Att den stod bra där på det där mjuka underlaget? Den välte och nu är både jag och soffan våta. Tur att jag hann rädda datorn och att det var Loka naturell.

I eftermiddag och kväll har jag jobbat ikapp lite här hemma. Tvättat, bytt i sängen, vattnat blommorna och varit och handlat. Det ekade tomt i kylskåpet. Mer tomt än vanligt, vill säga. Jag hade inte ens frukost till mig själv. Ananthi gjorde mig sällskap till Willys. Det är allt bra tråkigt att handla. Det var trevligt med sällskap.
Sen gick vi till hamnen och åt glass till kvällsmat. Jag berättade om helgen som gått och så diskuterade vi det lite granna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar