måndag 14 juni 2010

Truppfika

Idag har vi varit lediga hela truppen; jag, Lena, Jonna, Sara och Evelina. Så vi passade på att träffas för att fika. Vi parkerade oss på Strögets uteservering där vi satt i solen och hade det trevligt värre. Det blev många glada skratt, precis som det brukar.

Jag hade bestämt att jag skulle åka hem till Jula idag för att göra den sista inlämningsuppgiften till PIM. Jag hade inte programmet till att göra en video på den här datorn, så jag var tvungen att uppsöka en annan dator. Medan jag satt där i solen på uteserveringen tycket jag att det vore gott att grilla, så jag ringde till Svenne för att höra vad han hade att säga om den saken. Han tyckte det lät som en bra idé, så så fick det bli.
När jag pimmat en bra stund, utan att bli helt klar, tände vi grillen och åt en superb middag. Det är mysigt att umgås med Svenne sådär på tu man hand. Vi sitter och pratar om allt möjligt. Om vuxna saker, som två vuxna. Men samtidigt är det inga som kan busa och skojbråka som vi. En fin liten mix.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar