fredag 4 juni 2010

Tack gode gud att det är fredag

Som jag har längtat till fredag den här veckan. Nu är den ju här. Tack gode gud för det! Och så bra den har varit!
Jag åt inte frukost framför Nyhetsmorgon imorse, utan vid köks- bordet. För första gången sen jag flyttade hit. Det var en ny och trevlig upplevelse.
Sista normala dagen på jobbet idag. Jag bjöd mina mentorselever på fika som vi intog på gräsmattan i solen. Att sola på arbetstid är inte dumt. Jag har börjat få separationsångest och ville inte åka hem. Innan jag åkte satt jag med grabbarna i arbetslaget och pratade ett bra tag. Jag känner att jag får passa på nu. Det är inte många dagar kvar att busa på.

Sen åkte jag direkt till Ananthi där vi satt på hennes balkong och drack kaffe och åt glass. Det var ett tag sen vi träffades så vi hade en hel del att prata om innan jag drog vidare till Töreboda för att hämta mamma vid tåget. Vi åkte och handlade för att kunna grilla efter önskemål från mig. Efter en löprunda sparkade vi igång grillen och för första gången grillade vi halloumi. Jag har aldrig ätit det förut men läst mycket om det, så jag tyckte att det var dags att prova. Gott men konstigt kunde vi konstatera.

Göken gol i norr och då blir sommaren torr, sa mamma. Det blir en fin sommar med andra ord. Om man ska tro ordspråket i vilket fall. Och det gör jag. Tills jag sett motsatsen.

Nu har jag precis städat här. Det är ju fredag och på fredagar städar man. Eller i alla fall jag. Jag har ju inte varit hemma typ något den här veckan så egentligen var det inte speciellt behövligt. Men det känns ändå bra i själen att det är gjort. Nu tar jag helg. En solig sådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar