fredag 18 juni 2010

Bröllopsfeber

Det sägs i dessa tider att man antingen har fotbollsfeber eller bröllopsfeber. Jag har helt klart det sistnämnda.
Det sägs i dessa tider, av vissa personer, att bröllopet och allt runt omkring det är för mycket. Alla souvenirer som finns, porslin, glassar, chokladaskar och inte minst alla tv-program som sänts i ett par veckors tid nu. På tv är det antingen fotboll eller ett program om bröllopet. Vill man inte se det, så är det bara stänga av. Det är ju ingen som tvingar någon.
Jag har slängt ett öga då och då. Varvat fotboll med bröllop. Men nu ikväll har jag varit bänkad. Är jag bänkad. Jag sitter här och tittar på svt:s bröllopssändning. Jag sitter och myser, blir helt lyrisk. Det är helt fantastiskt. Helt fantastiskt.
Och imorgon. Då. Bröllopsmaraton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar