tisdag 15 juni 2010

Rörstrand

Jag och Karin har varit på en liten roadtrip till Lidköping idag. Vi har länge pratat om att åka till Rörstrands, men det har inte blivit av. Men idag var vi lediga båda två och passade därför på.

Jag blir helt till mig när jag kommer dit. Jag älskar att gå omkring och titta på allt fint porslin, alla fina glas och skålar.

När vi gjort våra inköp gick vi en sväng genom museet. Karin pekade och visade.

Sen vart jag hungrig och vi åt lunch på Rörstrands restaurang. De bakar ett bröd där som Karin pratade varmt om, och ja det var så galet gott. Man fick köpa receptet för 25 kr, vilket jag och Karin gjorde.

Nej, vi köpte inte varsitt utan ett tillsammans. Karin sa att hon kan bidra med brödformar om jag bakar. Ja, varför inte? Kaffet på maten dracks ur likadana koppar som jag och Karin precis köpt. Fina fina! Karin fick mig att asgarva precis när jag tagit värsta klunken, så kaffet gick upp i näsan. Det har ju hänt förut, att jag fått en kallsup av kaffe. Det är nasty.

På vägen hem visade Karin vart bonden Mikael, som var med i "Bonde söker fru" för något år sedan, bor. Jag tog ett kort som höll på att bli vår död.


När vi sedan närmade oss Götene så stod det en man mitt i rondellen och tog kort. Så jag tog kort på honom. Vilken toppendag vi har haft, jag och syster Yster.

Eller ja.. Karin fick ont i magen och åkte hem och spydde. Men fram tills dess var det toppen.

1 kommentar:

  1. Hehe... det finns visst fotografer överallt. Så här blev i alla fall bilden från rondellen, om du undrade. ;)

    http://www.flickr.com/photos/gotenekommun/4786678938/sizes/l/

    SvaraRadera