onsdag 23 juni 2010

Onsdagsmys

När Andréa var här i lördags glömde hon kvar Antons matskålar. Så idag, när jag hade vägen förbi, hoppade jag in för att lämna tillbaka dem. Jag blev glatt överraskad när Anton blev glad över att se mig. Jag som tror att han inte känner igen mig mellan gångerna. Gladare blev jag när han sträckte fram armarna och ville komma till mig, fast han hade det bra i sin mammas famn. Vad varm jag blev i hjärtat. Mitt lille mök. Min snuttegulle.

Bara för att Grey's Anatomy har säsongsuppehåll innebär inte det att jag, Lena och vårt onsdagsmys har det. Nej, nej. Idag gick Lena dessutom på semester så vi hade anledning att fira. Vi bestämde oss för att grilla, dricka vin och äta fruktsallad. Det visade sig att Lena och Micke köpt färskpotatis till köttet, och det var premiär för mig. Göttans.
När jag kom in deras kök hade Lena hällt upp vin och lagt jordgubbar i. Så himla somrigt och fint.

Under dagen har jag invigt inte mindre än två nya linnen. De har legat i garderoben och väntat på att få komma ut och på. Ett jag köpte i Skövde förra helgen och ett som kom i mitt HM-paket. Härligt härligt, inte alls besvärligt.

Jag tycker inte om drömmar som lämna känslor som sitter i hela dagen. I alla fall när det är dåliga drömmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar