måndag 1 februari 2010

Insnöad

Jag höll på att få en stroke när jag drog upp persiennerna imorse. Dra mig baklänges i snön - jag är ju på väg att bli insnöad. Det är ju snö nästan en fjärdedel av och upp på fönstret. Galet värre. Det tog mig tio minuter att sopa rent bilen. Mein Gott. Jag har inget emot snön, men jag längtar tills det blir barmark så jag kan ut och löpa lite granna.

Idag har jag fått världens skrattanfall på jobbet. Av någon outgrundlig anledning kommer jag väldigt bra överens med de elever som de flesta andra lärare tycker "stör", och idag satt jag och pratade med två sådana killar. Det var andra gången den här terminen som de var på lektionen så jag tänkte att om jag ger dem all min uppmärksamhet kanske de kommer tillbaka imorgon. Vi satt och pratade om nya livåskådningar varvat med det de ville prata om. De bjöd mig på dagens asgarv. Vad roligt vi hade. Det slutade med att en av killarna var med på en av mina andra lektioner, när han hade rast. Jag såg det som en liten seger. Får se om han dyker upp imorgon..

Idag har jag tankat med mitt tankkort för första gången. Jag fick äran att välja kod innan jag fått kortet och jag valde samma kod som jag har till mitt VISA-kort. Den koden i sin tur hade pappa på sitt Statoil-kort. Cirkeln är sluten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar