måndag 8 februari 2010

Måndagsmys

Idag var det första dagen på Djäkneskolans kulturvecka. Det var uppstart i skolans idrottshall imorse där det bjöds på akrobatik. Flera gånger drog jag efter andan när jag trodde att akrobaterna skulle slå ihjäl sig. För första gången i mitt liv fick jag se en kvinna hänga och flänga i två lakan från taket i verkligheten. IRL som mina elever skulle ha sagt. Det var otroligt imponerande vilken kroppsstyrka tjejen hade. Hon snurrade in sig i de där lakanen så hon var ända uppe i taket. Sen släppte hon och störtade mot golvet för att sedan stanna en decimeter över. Helt otroligt.

Resten av dagen har jag spenderat med åttan som fått danslektioner. Det var en jättetuff hiphop-tjej som var instruktör. Jag vill också kunna dansa hiphop. Hon var hur cool som helst. Hon hade stora mjukisbyxor, stor luvtröja och kepsen på sne. Jag vill också!

Nu har jag och Lena spontant måndagsmys. Det gillar jag. Vi dricker glögg och är allmänt trötta båda två. Men ändock. Vi är tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar