torsdag 11 februari 2010

Nya krafter

John Blund kom och gjorde mig sällskap ganska snart efter att jag lagt mig igår och stannade tills klockan ringde. Han ville till och med stanna kvar men jag slängde benen över kanten och tog mig upp.

Dagen har varit riktigt bra. Vi närmar oss slutet av kulturveckan vilket jag tycker är synd. Det har varit jätteroligt att vara kulturell. Det gillar jag. Vi har tittat på filmer, målat serier, spelat afrikanska trummor, dansat och tittat på teater.
Idag när jag varit och kopierat några papper och kom tillbaka in i klassrummet hade en av mina elever varit framme och skrivit i mitt block.

Det var precis vad jag behövde. Som om hon visste det. Det här gav mig alla mina krafter och all min motivation tillbaka.

Jag ser fram emot imorgon. Då ska jag och Andréa ha fredagsmys. Vi har bestämt att vi ska äta tacopaj. Jag har varit och handlat och allt. Men innan det ska klippa mig. Usch och fy. Jag tycker verkligen inte om att klippa mig. Tvivale balett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar