lördag 6 februari 2010

Shopping i Skövde

När jag varit omotiverad till mitt skolarbete under min studietid har jag gått och köpt en ny penna, ett roligt block, en mapp, färgglada post-it lappar eller gem i form av hjärtan. Detta ger ny motivation och underlättar studierna. Idag har jag köpt nya träningskläder och hoppas att detta har samma effekt som en ny penna eller ett nytt block. Inte för att jag är särskilt omotiverad till att träna i sig, men att ta sig till gymmet kan kännas motigt ibland.

Jag och mamma har spenderat dagen i Skövde. Jag har tagit på mitt ansvar att hjälpa världen ur den ekonomiska krisen genom att handla. Jag kom som sagt hem med nya träningskläder, men även med tre linnen, två tröjor och underkläder. Jag tittade även på skidställ och hittade flera som föll mig på läppen. Men jag väntar lite. Jag ska titta i stan också. Jag försöker följa "här bor jag - här handlar jag", eftersom jag inte vill att lilla Mariestad ska dö ut nu när jag köpt en lägenhet där och allt.

Jag följde med mamma hem till mossen när hon kom med tåget igår kväll. Det var ett tag sen jag sov hemma och kände att det var dags. Dessutom kändes det smidigt eftersom vi skulle åka till Skövde imorse. Svenne bor ju hemma nuför tiden och det var så mysigt att sitta och titta på Let's Dance tillsammans med dem. Happy in my soul.

Det var också ett tag sen jag träffade mormor, min morbror, hans fru och mina kusiner. Det var närmare bestämt 9 januari. Men det ska jag råda bot på nu. Min morbrors fru Elisabeth fyllde år i torsdags så nu ska vi åka dit och äta tårta. Hurra, hurra, hurra till henne! I efterskott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar