måndag 22 februari 2010

Vad heter du?

Det slog mig, när jag stod inför den första klassen jag undervisade idag, att jag glömt många namn under lovet. Ja, jag säger då det. Att jag har dåligt namnminne är ju ingen nyhet, men det här var väl lite väl illa. Så idag har varit en liten repetitionsdag för mig. "Hej, jag heter Anna. Vad heter du?"

På måndagar brukar det vara High Chaparrall. Eleverna är lite uppåt väggarna, pratiga och stökiga. Idag är det måndag. Dessutom måndag efter lovet. Men jag blev positivt överraskad när de var lugna som gatan. Kanske gick de i någon form av koma efter för lite sömn och omvända dygn. Eller så kände de som jag, att det fortfarande var lov.

Så nu är vi tillbaka i verkligheten. Jobb och gym. Det är min vardag det. Den här veckan tänkte jag dock hinna med lite annat också. Typ förberedelser för lördag.

Det var någon i personalrummet idag som sa att det bara är fem veckor kvar till påsklovet. Herregud. Vem tänker på lov när det precis varit ett? Nej, det var inte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar