måndag 15 februari 2010

Matt-incident nr. 2

Jomen det var såhär att ju torrare mattan blev, desto brunare blev den. Därför valde jag idag att ge mig på den igen. Jag tänkte att nu hänger den ju jättebra på Svennes torkställning. Jag stod där och tvättade och mattan kom närmare och närmare golvet. Vad var nu detta? Det visade sig ganska snart att mattan, med en vikt av cirka 2 ton, tagit livet av torkställningen.

Men det kunde jag väl ha listat ut? Herregud.
Så återigen stod jag där med en blytung genomsur matta och ingenstans att göra av den. Denna gång fann jag mig dock något snabbare och hängde upp den på två stolar. Jag fick givetvis dåligt samvete för att jag haft sönder Svennes ställning, men den är ju inte oersättlig.

Under en ganska lång tid har man kunnat tro att jag varit i Blekinge. My Lord. Jag har varit blek som en alvedon. Jag har tänkt på det varje dag under fler veckor. Tänkte att jag skulle komma på bättre tankar. Men idag när jag varit på verkstaden med bilen hoppade jag in och gjorde mig lite brun. Och så bra det känns.

I eftermiddag har jag och Ananthi varit och fikat. Jag kan inte ens komma ihåg när hon och jag var och fikade. Det är ju inte så att vi inte har träffats på länge, men just fikat på Ströget har vi inte gjort på länge. Vi sa redan igår när vi var, att vi inte fick prata för mycket, eftersom vi då inte skulle ha något att prata om idag. Och eftersom vi träffats imorse blev min fråga på vad som hänt sen sist lite lustig.

När vi fikat åkte jag hem till mossen. Plutten jobbar natt så han sov när jag kom. Jag smög runt som en liten mus tills han vaknade tio i sex. Då råkade jag skrämma livet ur honom. Jag berättade även för honom om min matt-incident och han tittade på mig med sina trötta ögon och sa "Men varför gör du sånt där?" Sen skrattade han åt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar