fredag 26 februari 2010

Happy almost birthday

Mina grannar är ju för góa. Igår när jag var ute och skottade snö stoppade en man ut huvudet och sa att jag inte behövde göra det där, utan att vi kunde hjälpas åt. Ordföranden i föreningen ropade att jag ju inte behövde gå till gymmet igår, eftersom jag röjde snö. Han har koll på mig. Det är tydligt det. Och när jag skulle skotta igår kväll, när det slutat snöa, visade det sig att någon annan redan skottat. Det tackade jag för.

Idag fick jag ett brev på posten. Det var från K-stin och innehöll en present. Jag tänkte mig inte ens för, utan tänkte öppna den direkt. Men så såg jag lappen som satt på: "Nä nä nä! Inte öppna förrän födelsedagen!" Jag skämdes nästan lite. Som att öppna julklapparna dagen innan. Det går ju inte heller för sig. Så nu ligger presenten här och tittar på mig. Och jag är jättenyfiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar