torsdag 4 februari 2010

Övernattning

Igår hade Djäkneskolan öppet hus, vilket innebar att min arbetsdag var slut kl 20.30. Det var med andra ord en lång arbetsdag. Men det gick fint. Det kändes onödigt att åka hem eftersom jag började kl 8 imorse. Så jag sov hos Emil och hans flickvän inatt. Jag kan inte påstå att jag var så himla pigg och pratglad när jag kom dit. Men det hade jag förvarnat honom om. Vi åt en smörgås, jag satte mig lite vid hans dator och passade på att lägga in min blogg i favoriterna, sen duschade jag och hoppade i säng.
Jag vaknade av att någon snarkade, och tänkte att det var Emil. Men efter att jag råkat sparka till katten som låg i min säng insåg jag att det var katten som snarkade som en hel karl. Ja, katten låg i min säng. Något jag aldrig hade gått med på om det inte varit för två saker:
1. det var inte i min säng katten låg,
2. det var en innekatt som gjorde mig sällskap i bädden.

I och med min övernattning i Skara fick jag 45 minuters sovmorgon jämfört med om jag sovit hemma. Det var skönt. Med andra ord, det kunde inte ha varit bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar