tisdag 23 februari 2010

Tisdag

Den här veckan är det jag som är vaktmästare här i bostadsrättsföreningen Göken. Det är jag som den här veckan ska röja undan eventuell snö och sanda så att mina pensionärer till grannar inte halkar omkull och bryter sig. Jag är lite glad att det inte var min vecka förra veckan, när det kom så äckligt mycket snö. Samtidigt som det skulle passat mig bättre eftersom jag var ledig och var hemma. Mitt vaktmästarskap hade till följd att jag fick gå ut och sopa snö innan jag åkte till jobbet imorse. Jag drog sopborsten i staketet några gånger så alla kunde höra att jag skötte mitt uppdrag i en mycket arla timme.

Idag har det varit en bra dag. När jag gick från jobbet kände jag mig nöjd med dagens prestationer. Det var skönt. Jag råkade dock ha sönder en sprillans ny sopborste. Oturligt nog kom min a-lagsledare precis då. Han spred ryktet till alla lärare, och därför har jag hela dagen fått höra att jag inte får använda mina muskler så mycket.

Jag hamnade även, nej jag satte mig, i en situation då jag höll på att få flytta på en kille. Fysiskt. Jag bad honom flytta på sig för att han pratade hela tiden. Men han blåvägrade, vilket innebar att vi hamnade i en diskussion. Jag får inte ge mig i sådana lägen, så det slutade med att jag fick gå fram till honom och flytta lite på hans ben. Sen flyttade han på sig. Som tur var. Annars hade jag ju faktiskt fått ta honom i min famn och flytta på honom. Jaha, det är därför jag tränar.. Nej, jag får inte sätta mig i sådana situationer. Alla är ju inte små och lätta, som denne.

På vägen hem skulle jag tanka. Mitt framför ögonen på mig snodde en kille min tank. Jag fick så snällt byta tank. Bara att det vart fel hela tiden. Jag åkte tre varv och varje gång jag närmade mig tanken insåg jag att tanklocket inte var på den sidan. Jag fick stanna, tänka att om jag åker så och kör där så kommer tanklocket på rätt sida. Men det gjorde det inte. Det var som om tanklocket bytte sida hela tiden. Konstigt. Tillslut vart det som det skulle och jag skrattade lite åt mig själv medan tanken fylldes. Mannen i kassan frågade om det gått bra, sen flinade han. De har filmkameror på macken va? Nu har jag gett dem något att titta på, på nästa personalfest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar