onsdag 17 februari 2010

Box

Jag och Ylva bestämde i lördags att vi skulle gå på Box-passet som var idag. Som sagt, jag gillar inte nya saker, så det kändes bra att hänga med Ylva som varit där förut. Snygg-Gustav var instruktör på passet, vilket fick Ylva att bli rätt för att jag skulle skada henne eftersom jag skulle titta mer på Gustav än på vart jag skulle slå. Men jag tyckte att jag skötte mig bra.

Shit, vad jobbigt det är att boxas vill jag lova. Jag hade träningsvärk sen igår, och mina armar fick mjölksyra ganska fort. Men jag boxades som om det inte fanns någon morgondag. Gustav stod bredvid och skrek "Kötta! Kötta nu då!" och Ylva som spärrade skrek "Det är ingen jävla kattunge du ska klappa!" Så jag tog i. För kung och fosterland.

Mina armar skakar. Jag kan liksom inte träffa rätt tangenter. Det här inlägget kommer ta lång tid att skriva.. För att inte tala om när jag skulle tvätta håret efter träningen. Jag fick inte upp armarna så jag fick böja mig ner för att klara av det. Gött mos.

Det har annars varit en ganska seg dag. Jag har varit seg och trött. Det här med att vara vaken på natten är ju inte min grej. Men det var det värt. Jag har dock gjort färdigt mina faktahäften om Kubakrisen och Vietnamkriget.

Nu ska jag inta slagsida här i soffan. Med armarna i framstupa sidoläge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar